Pięć genetycznych regionów zaangażowanych w nasilenie mukowiscydozy

01 października 06:19 2015 Print This Article

Międzynarodowe konsorcjum naukowców przeprowadził największą w historii CF analizę całego genomu, aby znaleźć nowe cele terapeutyczne.snap_003

Kontakt dla mediów: Mark Derewicz, mark.derewicz@unch.unc.edu, 919-923-0959

29 września 2015

Chapel Hill, NC – Jeśli masz dwie wadliwe kopie genu CFTR, będziesz miał mukowiscydozę. Ale nasilenia choroby zależeć będzie od czynników środowiskowych i wielu innych genów. Umiejscowienie tych genów i zmiany ich funkcji może prowadzić do nowych terapii. Teraz, konsorcjum instytucji badawczych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji informują, że pięć regionów ludzkiego genomu są domem dla zmian genetycznych, które odgrywają główne role w CF ciężkości choroby.Pięć regionów genetyczne, które uczestniczyły w cystic nasilenia włóknienia

Już teraz, w związku z tym projektem wieloletnim, naukowcy z University of North Carolina School of Medicine / UNC Instytut Marsico Płuc i Case Western University są LAB-testowania leki przeciwko celom, które odnoszą się do dwóch z tych regionów. Naukowcy uważają, leki te mają potencjał do poprawy choroby płuc u pacjentów z mukowiscydozą w niektórych.

Badanie, opublikowane dziś w Nature Komunikacji, jest największym w historii badań asocjacyjnych całego genomu z mukowiscydozą lub innego rzadką chorobę. Próbki z 6,365 osób z mukowiscydozą (CF) zostały zebrane w ciągu kilku lat w kilkudziesięciu ośrodkach zwłóknienie torbielowate w celu umożliwienia ten projekt.

„To było bezprecedensowe przedsięwzięcie, aby zapisać to wielu pacjentów i mają tego rodzaju wyjścia danych,” powiedział Michael Knowles, MD, profesor płuc i intensywnej terapii medycyny na UNC i jeden z trzech starszych współautorów. „To zadziwiające, że pięć regionów pop genomu spośród wszystkich tych danych z milionów SNP – [polimorfizmy pojedynczego nukleotydu lub warianty genetyczne] -., Które przeanalizowaliśmy”

Teraz, konsorcjum jest bazowanie w sprawie sposobów wpływania na te genetyczne lokalizacje korzystać chorych na mukowiscydozę.

„Jestem podekscytowany, aby zobaczyć owoce tego projektu, który rozpoczął się w 2000 roku,” powiedział Preston Campbell, MD, wiceprezes do spraw medycznych dla fundacji Cystic Fibrosis. „Identyfikacja genetycznych uwarunkowań dla różnic w chorobie CF płuc, miejmy nadzieję, informujemy naszych precyzji wysiłki medycyny i pobudzić dalszy rozwój narkotyków.”

CF jest chorobą genetyczną, która powoduje, grube, lepkiego śluzu budować w płucach. Ta konstrukcja powoduje, pacjenci bardziej podatne na infekcje, takie jak zapalenie płuc. W ciągu ostatnich dwóch dekad, Lepsze terapie wzrosła długość życia dla wielu pacjentów, ale nasilenie choroby jest bardzo zróżnicowana, nawet wśród pacjentów z dokładnie tym samym genie CFTR mutacji. Na przykład, sześć-latek może mieć poważne choroby, zaburzenia czynności płuc i znosić wiele hospitalizacji, podczas gdy 25-latek może mieć niemal prawidłową czynność płuc i nigdy nie być hospitalizowany znacznie później w życiu. Różnica polega, w części, w tych pięciu regionach genetycznych, że projekt badawczy, 12-letni konsorcjum jest odkryte.

Praca ta jest integralną u pacjentów z mukowiscydozą, ponieważ umiarkowanie poprawę funkcji genu CFTR sam, nie musi znajdować się na tyle, aby zoptymalizować funkcji płuc dla większości snap_003osób z chorobą.

Nowy CF lek został wprowadzony w lipcu. Został on zaprojektowany, aby „naprawić” mutacji Delta-F – najczęściej mutacji CFTR. Jednak lek ten nie zapewniają pełnej poprawkę. A dla niektórych osób z mutacją Delta-F, lek nie działa w ogóle.

„Przyczyna leży po części w tych genów modyfikujących znalezionych w pięciu miejscach genomu mamy zidentyfikowane,” powiedział Garry Cięcie, MD, profesor pediatrii i medycyny na Johns Hopkins i starszy współautorem tej Natura Komunikacji papieru. „Niektóre z tych genów utworzyć białka, które mają funkcjonalną interakcję z genu CFTR, a uzupełniające się role, w celu ochrony przed ciągłego uszkodzenia płuc. Grają ważne role pomocnicze, aby upewnić się, że białka CFTR i inne białka i mechanizmy ochronne działają prawidłowo. Musimy wpływać na te białka modyfikatorów w celu zmniejszenia nasilenia choroby u pacjentów „.

Międzynarodowy CF modyfikator Konsorcjum – który jest prowadzony przez naukowców z UNC, University of Toronto w Johns Hopkins University, Case Western University i University of Paris – przeanalizował ponad 8,5 miliona SNP – lub zmienność sekwencji DNA – na przestrzeni 12 miesięcy znaleźć pięć genetycznej miejsca na chromosomach 3, 5, 6, 11, a X, które były znacząco związane ze zmienności choroby płuc.

Konsorcjum teraz próbuje połączyć te genetyczne polimorfizmy do ekspresji genów – ilości białek, które geny tworzą. To pozwoli im i innych naukowców do opracowania bardziej ukierunkowanych terapii w celu zmniejszenia nasilenia choroby, zmniejszenie zakażeń i hospitalizacji, i przedłużać życie.

Lisa Strug, dr, starszy współautor, współpracownik wyznawania lub biostatystyki, i starszy naukowiec w Programie w genetyce i Genome Biology w Szpitalu dla Chorych Dzieci w Toronto, powiedział: „Prace konsorcjum odkryć i przełożyć uwarunkowań genetycznych CHOROBY zmienności mukowiscydozy prowadzi do indywidualnych podejść terapeutycznych do poprawy wyników dla wszystkich pacjentów z chorobą. „snap_003

National Institutes of Health, Fundacja Mukowiscydozy, mukowiscydoza Kanada i Canadian Institutes of Health Research finansowane tej pracy.

TEKST ORYGINALNY: https://goo.gl/617PFX